Paraku saame  jätkuvalt iga päev teateid panagatöötajana esinevate kelmide käe läbi oma rahast ilma jäänud inimestest. Summad ja inimesed on erinevad, kuid teguviis sama. Kahju saaja telefonile tuleb pealtnäha pangaga samalt telefoninumbrilt kõne, milles teatatakse, et isiku kontolt üritatakse raha varastada ning tehingu takistamiseks palutakse sisestada smart-id, mobiil-id või id-kaardi PIN. Kuidas aru saada, et asi pole õige?
 

 
Kõige olulisem on jääda rahulikuks ning pidada meeles, et pank ei küsi ise helistades kunagi inimese PIN-koodi, veel enam PIN2 koodi. Pea meeles: PIN1 oled sina, PIN2 on sinu allkiri! Esimest kasutatakse isiku tuvastamiseks, teist tehingu allkirjastamiseks/kinnitamiseks. Kui võtad ise pangaga telefoni teel ühendust, küsitakse "sinu paremaks teenindamiseks isiku tuvastamist" ja palutakse sisestada PIN1. Sellega asi piirdub. Kui telefoni- või arvutiekraanile tuleb ette koodi sisestamise leht, siis on oluline jälgida, kas küsitakse PIN1 või PIN2.
 

 
Abiks võiks olla ka teadmine, et kelmid kõnelevad vaid vene keeles. Teadaolevalt on tegemist välismaalastega, kes ei oska sõnagi eesti keelt ja seda tasub võimalusel katsetada, nt kontrollküsimusega, sest pangatöötajad oskavad kindlasti ka eesti keelt. Lähemalt saab soovi korral kuulata vene keeles ka veebikonstaablilt Jana Frolova, kes osales saates „Oma tõde.“ https://etvpluss.err.ee/1224820/svoja-pravda

Allikas: Politsei- ja Piirivalveamet