• 112 helistamisel

Vajate hädaabi! Helistage 112


Helistage hädaabinumbrile 112, kui kellegi elu, tervis vara või keskkond on ohus või on alust arvata, et midagi sellist on juhtumas.
Number valitakse ühtemoodi nii mobiil- kui ka tavaliselt telefonilt ja sellele helistamine on tasuta. Hädaabinumbril 112 saab mobiiltelefonilt helistada ka ilma SIM kaardita.

HÄDAABINUMBRIL 112 HELISTADES ÖELGE RAHULIKULT:

  • MIS juhtus. Kirjeldage ohtu või õnnetust, mis sundis helistama.

  • KUS juhtus. Öelge aadress või võimalikult täpne teejuhatus.

  • KAS KEEGI ON VIGA SAANUD. Öelge, mitu inimest on viga saanud, kirjeldage nende seisundit.

  • OMA NIMI JA TELEFONINUMBER, MILLELT HELISTATE. Vajadusel helistatakse lisainfo saamiseks tagasi (maja, korterinumbri, asukoha vms täpsustamiseks).

  • VASTAKE KÜSIMUSTELE LÜHIDALT JA TÄPSELT NING ÄRGE KATKESTAGE KÕNET ENNE, KUI OLETE SELLEKS LOA SAANUD.

 HÄDAABINUMBRILE 112 HELISTAGE, KUI:

  • vajate kiiret hädaabi

  • on tulekahju või selle kahtlus

  • toimus plahvatus või on selle oht

  • on tugev õhureostus

  • inimene on kuskile kinni jäänud

  • ohtlik metsloom on linnas

  • on pinnareostus

  • inimene on uppumas

  • toimus varing või on selle oht

  • on gaasiavarii või -leke

  • on veereostus

  • toimus liiklus- või muu kannatanutega õnnetus

Hädaabinumber 112 ei ole naljanumber. Ükski helistaja ei jää tänapäeval anonüümseks ja naljategijaid karistab politsei.

Hädaabinumrile 112 tulevatele kõnedele vastavad Häirekeskuse töötajad. Täpsem info Häirekeskuse kodulehelt  www.112.ee